Problema. Neretai tapatinamos ne tik sąvokos „statistika“ ir „statistinė apskaita“, dažnai pati statistika suprantama kaip savitas skaičių rinkinys, atspindintis tai, „kas yra ar vyksta“ valstybėje. Tai nesenos istorijos palikimas, kuris menkai dera su statistikos, kaip mokslo, samprata. Kita vertus, tai savos istorijos dalis, į kurią reikia pažvelgti per šios srities specialistų rengimo prizmę.
Straipsnio tikslas yra įvertinti statistikos specialistų rengimo procesą Vilniaus universitete. Tam tikslui buvo iškeltas uždavinys – atlikti statistikos specialistų rengimo Vilniaus universitete patirties analizę, išryškinti jos savitumus.
Tyrimo metodai – informacijos rinkimo, lyginimo, apibendrinimo metodai, asmeniniai stebėjimai ir patirtis.
Problemos ištyrimo laipsnis. Literatūroje nėra bandymų kompleksiškai spręsti problemą ar tyrimų, atsispindinčių čia nagrinėjamą temą.
Tyrimo praktinė reikšmė. Įvertinta padėties raida temos kontekste bei tyrimu apibrėžtos ateities gairės.