Abstract
Straipsnyje siekiama glaustai aptarti V. Mykolaičio-Putino pirmojo kūrybos etapo (simbolistinio periodo) estetinius principus, jo sukurtą simbolistinio meno koncepciją, meno ir tikrovės santykio supratimą. V. Mykolaitis-Putinas stengėsi suderinti grynąjį simbolizmą su lietuviškojo meno realistinėmis bei romantinėmis tradicijomis. Meno ir tikrovės santykio problemą jis tuo metu sprendė iš subjektyviojo idealizmo pozicijų. Jo teorinių pasaulio suvokimo ištakų reikia ieškoti V. Solovjovo dualizme. Kaip ir V. Solovjovas, V. Mykolaitis-Putinas teigia, kad dvasiškumas ir kūniškumas sudaro du nepriklausomus vienas nuo kito pradus. Simbolio pagrindą sudaro objektyvus empirinis ir dvasinis turinys, kūrėjo asmenybės paimtas iš tikrovės, organizuotas ir atkurtas. Iš kūrėjo reikalaujama tik pakilti virš realybės. V. Mykolaitis-Putinas įveda į savo simbolistinę koncepciją realistinio simbolizmo sąvoką, kurios esmę sudaro noras perteikti išgyvenamąjį sąmonės turinį tikroviškais vaizdais.
Downloads
Download data is not yet available.
Most read articles in this journal
-
Dalia Švambarytė,
Georg Forster in Vilnius: Reverberations of the great age of ocean navigation
,
Acta Orientalia Vilnensia: Vol. 10 No. 1-2 (2009): Acta Orientalia Vilnensia
-
Galina Miškinienė,
The development of Turkic studies at Vilnius University
,
Acta Orientalia Vilnensia: Vol. 10 No. 1-2 (2009): Acta Orientalia Vilnensia
-
Eglė Mažulytė,
Monika Skerytė-Kazlauskienė,
Jonas Eimontas,
Danutė Gailienė,
Neringa Grigutytė,
Evaldas Kazlauskas,
Trauma experience, psychological resilience and dispositional optimism: Three adult generations in Lithuania
,
Psichologija: Vol. 49 (2014): Psichologija