Abstract
Straipsnyje aptariama X a. islandų skaldo Egilio Skalagrimsono poezija, jos naujovės lyginamos su tradicine skaldų poezija. Pagrindinė skaldų žanrinė forma yra panegirika valdovui (drápa), kuri dažniausiai kuriama sudėtingu silabiniu drotkveto metru. Jos bruožai – pastovus skiemenų skaičius, aliteracijos ir vidiniai rimai. Palyginti su hipertrofuota menine forma, panegirikų turinys gana skurdus: apdainuojama valdovo drąsa ir šlovė, jo pergalės. Skalagrimsono poezija yra išsaugota Egilio sagos tekstuose. Šalia „atskirųjų posmų“ (lausavísur) išliko trys poemos, kuriose atsiskleidžia poeto talentas. Poema Galvos išpirka sukurta naujovišku metru rúnhenda, kuriam būdingas galūninis rimas, nevartotas senosios islandų poezijos. Šią panegiriką skaldas kūrė priverstinai, todėl ji skamba kaip iššūkis valdovui, jos kapotas ritmas bei tradicinių poetinių figūrų (keningų) gausa sukuria distanciją tarp poeto ir šlovinamojo. Giesmė Arinbjornui ir Skaudi sūnų netektis irgi įdiegia tam tikrų naujovių. Poetas atsisako griežtų metrikos kanonų, renkasi maksimaliai laisvą poetinę formą, kad galėtų išsakyti savo mintis ir jausmus. Skaldų poezija dažniausiai krypsta į išorinį subjektą, o Egilis šiose poemose atsigręžia į save: šlovina draugystę, aprauda savo giminės išnykimą, apmąsto nueitą gyvenimo kelią ir artėjančią mirtį. Egilis pirmasis skaldų poezijoje pavartojo lyrinius ir eleginius motyvus, atsisakė tradicinių keningų ir sukūrė savitą poetinį stilių.
Downloads
Download data is not yet available.
Most read articles by the same author(s)
-
Horatio Caesar Roger Caesar Roger Vella,
The hospital of The Holy Spirit at Rabat, Malta, and its Latin inscriptions: a review
,
Literatūra: Vol. 49 No. 3 (2007): the Classics
-
Галина Михайлова,
“When You Come to Live in Switzerland, You Need to find it in itself and for itself”: The Swiss Idyllic Locus in the Interpretation of Mikhail Shishkin
,
Literatūra: Vol. 57 No. 2 (2015): Russian Literature
-
LEU Lietuvių Lietuvių ir lyginamosios literatūros katedros informacija,
2011 metai Lietuvos edukologijos universiteto lietuvių ir lyginamosios literatūros katedroje
,
Literatūra: Vol. 54 No. 1 (2012): Lithuanian Literature
-
Eglė Kačkutė,
Identity that transcends itself in A.L. Kennedy’s So I’m Glad and Original Bliss
,
Literatūra: Vol. 51 No. 4 (2009): World Literatures
-
Rūta Eidukevičienė,
(RE)KONSTRUKTION DER VERGANGENHEIT IM NEUEN DEUTSCHEN FAMILIENROMAN (UNTER BESONDERER BERÜCKSICHTIGUNG DES ROMANS DIE MITTAGSFRAU VON JULIA FRANCK)
,
Literatūra: Vol. 50 No. 5 (2008): Special Issue
-
Rasa Klioštoraitytė,
Piero Paolo Pasolini poetika. Kūryba kaip veiksmas
,
Literatūra: Vol. 46 No. 4 (2004): World Literatures
-
Sigita Barniškienė,
Collision Between the Own and the Foreign in the Short Story „Die Ferne ist nah genug“ (“The Faraway Land is Close Enough“) by Siegfried Lenz
,
Literatūra: Vol. 57 No. 4 (2015): World Literatures
-
Audronė Kudulytė-Kairienė,
The Greek Dialects in Old Attic Comedy
,
Literatūra: Vol. 55 No. 3 (2013): the Classics
-
Dainius Razauskas,
The Girl-Tree: An Essay in Dendromythology
,
Literatūra: Vol. 59 No. 1 (2017): Literature
-
Jonas Dumčius,
Plautas. Belaisviai
,
Literatūra: Vol. 49 No. 3 (2007): the Classics