Abstract
Straipsnyje aptariama X a. islandų skaldo Egilio Skalagrimsono poezija, jos naujovės lyginamos su tradicine skaldų poezija. Pagrindinė skaldų žanrinė forma yra panegirika valdovui (drápa), kuri dažniausiai kuriama sudėtingu silabiniu drotkveto metru. Jos bruožai – pastovus skiemenų skaičius, aliteracijos ir vidiniai rimai. Palyginti su hipertrofuota menine forma, panegirikų turinys gana skurdus: apdainuojama valdovo drąsa ir šlovė, jo pergalės. Skalagrimsono poezija yra išsaugota Egilio sagos tekstuose. Šalia „atskirųjų posmų“ (lausavísur) išliko trys poemos, kuriose atsiskleidžia poeto talentas. Poema Galvos išpirka sukurta naujovišku metru rúnhenda, kuriam būdingas galūninis rimas, nevartotas senosios islandų poezijos. Šią panegiriką skaldas kūrė priverstinai, todėl ji skamba kaip iššūkis valdovui, jos kapotas ritmas bei tradicinių poetinių figūrų (keningų) gausa sukuria distanciją tarp poeto ir šlovinamojo. Giesmė Arinbjornui ir Skaudi sūnų netektis irgi įdiegia tam tikrų naujovių. Poetas atsisako griežtų metrikos kanonų, renkasi maksimaliai laisvą poetinę formą, kad galėtų išsakyti savo mintis ir jausmus. Skaldų poezija dažniausiai krypsta į išorinį subjektą, o Egilis šiose poemose atsigręžia į save: šlovina draugystę, aprauda savo giminės išnykimą, apmąsto nueitą gyvenimo kelią ir artėjančią mirtį. Egilis pirmasis skaldų poezijoje pavartojo lyrinius ir eleginius motyvus, atsisakė tradicinių keningų ir sukūrė savitą poetinį stilių.
Downloads
Download data is not yet available.
Most read articles by the same author(s)
-
Arnaldo di di Benedetto,
Un’introduzione al petrarchismo cinquecentesco
,
Literatūra: Vol. 48 No. 4 (2006): World Literatures
-
Dirk Weidmann,
“And I Tiresias have foresuffered all…” – More than allusions to Ovid in T.S. Eliot’s The Waste Land?
,
Literatūra: Vol. 51 No. 3 (2009): the Classics
-
Vigmantas Butkus,
Die Komödie “Der Gestiefelte Kater” von Ludwig Tieck: die Gestalten der romantischen Ironie
,
Literatūra: Vol. 49 No. 4 (2007): World Literatures
-
Inga Bartkuvienė,
Disbelief about the time. Timelessness in the late works of Paul Celan
,
Literatūra: Vol. 61 No. 4 (2019): Literature
-
Jovita Dikmonienė,
Anagnorisis in Aristotle’s Poetics: problems of definition and classification
,
Literatūra: Vol. 61 No. 3 (2019): Studies of Ancient Culture and Its Reception
-
Rita Tūtlytė,
The Poetry of Janina Degutytė. A Dialogue with Tradition: The Aspect of Imagery
,
Literatūra: Vol. 60 No. 1 (2018): Literatūre
-
Brigita Speičytė,
‘TILL SAMOGITIANS ARE ALIVE...’: THE TESTIMONY OF THE 1830–1831 REBELLION IN SAMOGITIA
,
Literatūra: Vol. 55 No. 1 (2013): Lithuanian Literature
-
Mantas Tamošaitis,
Augustine’s critique of representation in arts: Confessions
,
Literatūra: Vol. 61 No. 3 (2019): Studies of Ancient Culture and Its Reception
-
Liucija Černiuvienė,
Rūta Jakutytė,
Michel Houellebecq in Lithuanian: The Paradoxes of Translation
,
Literatūra: Vol. 61 No. 4 (2019): Literature
-
Audronė Kučinskienė,
Cicero’s attitude to Greeks and their culture
,
Literatūra: Vol. 48 No. 3 (2006): the Classics