Abstract
Straipsnyje aptariama X a. islandų skaldo Egilio Skalagrimsono poezija, jos naujovės lyginamos su tradicine skaldų poezija. Pagrindinė skaldų žanrinė forma yra panegirika valdovui (drápa), kuri dažniausiai kuriama sudėtingu silabiniu drotkveto metru. Jos bruožai – pastovus skiemenų skaičius, aliteracijos ir vidiniai rimai. Palyginti su hipertrofuota menine forma, panegirikų turinys gana skurdus: apdainuojama valdovo drąsa ir šlovė, jo pergalės. Skalagrimsono poezija yra išsaugota Egilio sagos tekstuose. Šalia „atskirųjų posmų“ (lausavísur) išliko trys poemos, kuriose atsiskleidžia poeto talentas. Poema Galvos išpirka sukurta naujovišku metru rúnhenda, kuriam būdingas galūninis rimas, nevartotas senosios islandų poezijos. Šią panegiriką skaldas kūrė priverstinai, todėl ji skamba kaip iššūkis valdovui, jos kapotas ritmas bei tradicinių poetinių figūrų (keningų) gausa sukuria distanciją tarp poeto ir šlovinamojo. Giesmė Arinbjornui ir Skaudi sūnų netektis irgi įdiegia tam tikrų naujovių. Poetas atsisako griežtų metrikos kanonų, renkasi maksimaliai laisvą poetinę formą, kad galėtų išsakyti savo mintis ir jausmus. Skaldų poezija dažniausiai krypsta į išorinį subjektą, o Egilis šiose poemose atsigręžia į save: šlovina draugystę, aprauda savo giminės išnykimą, apmąsto nueitą gyvenimo kelią ir artėjančią mirtį. Egilis pirmasis skaldų poezijoje pavartojo lyrinius ir eleginius motyvus, atsisakė tradicinių keningų ir sukūrė savitą poetinį stilių.
Downloads
Download data is not yet available.
Most read articles by the same author(s)
-
Павел Лавринец,
REPUTATION OF JURGIS BALTRUŠAITIS IN THE BALTIC RUSSIAN PRESS IN THE 1920’S–1930’S
,
Literatūra: Vol. 55 No. 2 (2013): Russian Literature
-
Naglis Kardelis,
Structural Features of the Homeric Hymns
,
Literatūra: Vol. 54 No. 3 (2012): the Classics
-
Елена Курант,
Dialogues of Consent”: The Convergent Strategy in the Plays by Ivan Vyrypajev Illusions, Summer Wasps Bite Us Even in November, The Drunks, The Sun Line
,
Literatūra: Vol. 60 No. 2 (2018): Russian Literature
-
Dalia Jakaitė,
Literatūros mokslas ir teologija: dialogiško santykio realijos ir krikščioniškos mistinės tradicijos laukas
,
Literatūra: Vol. 53 No. 1 (2011): Lithuanian Literature
-
Šarūnas Šavėla,
The Scope of Philosophical Conceptualisation of Music in Classical Greece
,
Literatūra: Vol. 62 No. 3 (2020): Studies of Ancient Culture and Its Reception
-
Vytautas Bikulčius,
Les visages de la mémoire dans le roman de Patrick Modiano «Dans le café de la jeunesse perdue»
,
Literatūra: Vol. 59 No. 4 (2017): World Literatures
-
Skirmantė Šarkauskienė,
Sacra Lithothesis (Consecration of the Stone) by Motiejus Kazimieras Sarbievijus: the Genre Problem
,
Literatūra: Vol. 46 No. 3 (2004): the Classics
-
Alexander Markov,
Rubens in Russian poetry: from ecfrasis to ideology and vice versa
,
Literatūra: Vol. 61 No. 2 (2019): Russian Literature
-
Jan Borm,
‘What Am I Doing Here’: Contemporary British Travel Writing: from Revival to Renewal
,
Literatūra: Vol. 49 No. 5 (2007): Special Issue
-
Anniken Telnes Telnes Iversen,
Towards a polythetic Definition of the Bildungsroman: The Example of Paul Auster’s Moon Palace
,
Literatūra: Vol. 49 No. 5 (2007): Special Issue