Abstract
Straipsnyje aptariama X a. islandų skaldo Egilio Skalagrimsono poezija, jos naujovės lyginamos su tradicine skaldų poezija. Pagrindinė skaldų žanrinė forma yra panegirika valdovui (drápa), kuri dažniausiai kuriama sudėtingu silabiniu drotkveto metru. Jos bruožai – pastovus skiemenų skaičius, aliteracijos ir vidiniai rimai. Palyginti su hipertrofuota menine forma, panegirikų turinys gana skurdus: apdainuojama valdovo drąsa ir šlovė, jo pergalės. Skalagrimsono poezija yra išsaugota Egilio sagos tekstuose. Šalia „atskirųjų posmų“ (lausavísur) išliko trys poemos, kuriose atsiskleidžia poeto talentas. Poema Galvos išpirka sukurta naujovišku metru rúnhenda, kuriam būdingas galūninis rimas, nevartotas senosios islandų poezijos. Šią panegiriką skaldas kūrė priverstinai, todėl ji skamba kaip iššūkis valdovui, jos kapotas ritmas bei tradicinių poetinių figūrų (keningų) gausa sukuria distanciją tarp poeto ir šlovinamojo. Giesmė Arinbjornui ir Skaudi sūnų netektis irgi įdiegia tam tikrų naujovių. Poetas atsisako griežtų metrikos kanonų, renkasi maksimaliai laisvą poetinę formą, kad galėtų išsakyti savo mintis ir jausmus. Skaldų poezija dažniausiai krypsta į išorinį subjektą, o Egilis šiose poemose atsigręžia į save: šlovina draugystę, aprauda savo giminės išnykimą, apmąsto nueitą gyvenimo kelią ir artėjančią mirtį. Egilis pirmasis skaldų poezijoje pavartojo lyrinius ir eleginius motyvus, atsisakė tradicinių keningų ir sukūrė savitą poetinį stilių.
Downloads
Download data is not yet available.
Most read articles by the same author(s)
-
Татьяна Автухович,
The Poem “Ritratto di donna” by J. Brodsky: Context and Interpretations
,
Literatūra: Vol. 57 No. 2 (2015): Russian Literature
-
Tatjana Aleknienė,
Seneca’s philosophic writings: lessons of humanism?
,
Literatūra: Vol. 47 No. 3 (2005): the Classics
-
Galina Michailova,
Anniversary International Scientific Conference dedicated to the 130th anniversary of the birth of Anna Akhmatova and the 30th anniversary of the Anna Akhmatova Museum in the Fountain House (St. Petersburg, June 23–25, 2019)
,
Literatūra: Vol. 61 No. 2 (2019): Russian Literature
-
Regina Rudaitytė,
The Creation of History and Stories in Graham Swift’s Novel Waterland
,
Literatūra: Vol. 46 No. 5 (2004): Special Issue
-
Maria Dmitrovskaya,
Georgian Military Road: Constant Communication (the Structure of “A Hero of Our Time” by M. Yu. Lermontov)
,
Literatūra: Vol. 62 No. 2 (2020): Rusistica Vilnensis
-
Ilma Mazrimienė,
Essayistic Thinking – Humanistic Mythology
,
Literatūra: Vol. 57 No. 1 (2015): Lithuanian Literature
-
Birutė Meržvinskaitė,
THE IMAGE OF THE ROAD IN THE POETRY OF JURGIS BALTRUŠAITIS
,
Literatūra: Vol. 55 No. 2 (2013): Russian Literature
-
Audinga Peluritytė-Tikuišienė,
Grand Narrative in Soviet Time: Several Panoramic Features
,
Literatūra: Vol. 57 No. 1 (2015): Lithuanian Literature
-
Herbert Grabes,
From the Postmodern to the Pre-Modern: More Recent Changes in Literature, Art and Theory
,
Literatūra: Vol. 49 No. 5 (2007): Special Issue
-
Liucija Černiuvienė,
Stylistics of the Translation of Michel Houellebecq’s Novel Soumission into Lithuanian
,
Literatūra: Vol. 58 No. 4 (2016): World Literatures