Informacinės ir komunikacinės technologijos dvidešimt pirmajame amžiuje skverbiasi į visas veiklos sritis. Tai lemia, kad elektroninė prekyba (e. prekyba) yra vienas iš labiausiai augančių verslo sektorių. Vienas iš populiariausių būdų konkuruoti informacinių technologijų amžiuje yra interneto svetainė. Tačiau perkeliant dalį savo verslo į internetą, konkurencinis pranašumas negarantuojamas. E. prekybos interneto svetainių kokybė, kuri užtikrintų lankytojų lūkesčių patenkinimą, pardavimo mastų augimą, išlaikytų ir didintų nuolatinių (lojalių) klientų skaičių, tampa viena iš pagrindinių informacinio amžiaus tyrimų krypčių. Tuo tikslu straipsnyje analizuojama vartotojų elgsena ir pasitenkinimo veiksniai naršant internete. Atlikus Lietuvos vartotojų elgsenos internete tyrimą, nustatyti Lietuvos interneto lankytojų naršymo ypatumai, kurie leidžia formuoti e. prekybos interneto svetainių kokybės vertinimo modelį. Taikomi metodai: sisteminė literatūros analizė, sugretinimas, apklausa.
Pagrindiniai žodžiai: elektroninė prekyba, elektroninės prekybos interneto svetainė, interneto svetainės kokybės veiksniai, interneto svetainės kokybės vertinimas.
Electronic Commerce Website Evaluation in Lithuania
Vida Davidavičienė, Jonas Tolvaišas
Summary
The paper analyzes the quality factors of the website of electronic commerce (e-commerce) and services. The study of website quality models is presented and the most common factors of the website quality assessment are selected. In order to evaluate these factors, a survey of Lithuanian online store visitors is performed, with the focus on the browsing features of Lithuanian internet users. The key quality factors needed to evaluate the e-commerce website in Lithuania are identified. These factors allow developing a conceptual e-commerce website quality evaluation model.